oldmolly

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av oldmolly - 19 januari 2010 18:13

Jag blir så trött på att altid, i massmedia, höra hallå´an klämkäckt tro sig vara förespråkare för alla medborgare i landet och därmed ständigt efterfråga kyla och snö. Alla tycker inte om kyla och snö.


De som förespråkar snö framhållar följande argument:

 

Bättre än plusgrader med släsk.

Utan snö blir det så mörkt.

Utan snö är det synd om barnen.


Låt mig bemöta dessa argument:


Det finns bra gummistövlar.

Det snöfria landskapets gråskala är också vackert med mjuka kontraster.

Hur gör vi med alla barn i varma länder? Skicka dit snön, vet jag.


Jag längtar till plusgrader.

 



Av oldmolly - 19 januari 2010 15:16

Åh, så seg jag är idag. Det var mycket att göra på jobbet i natt.


En sån där dag där man tycker, att man inte har fått gjort någonting. Ända nyttan jag gjort idag är att jag skottat snö. Börjar faktisk längta till våren. Fast det gör jag ju redan, när första snöflingan dalar mot marken. Jag förstår inte vad det är som gör att alla längtar efter detta kalla, vita, blöta elände. Vackert? Javisst, men sen?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards