oldmolly

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av oldmolly - 3 februari 2010 18:31


Har varit på kurs om samtalsmetodik idag, har pratat och lyssnat hela dagen. I dag kom jag faktiskt ihåg att stänga av mobilen, det är ju nästan alltid någon som glömmer det, men idag slapp jag att vara den som fick skämmas. Jag stängde även av vibrationssignalen, för den hörs ju den också samt signalen för mess.


Vid lunch tog jag fram mobilen och läste ett mess från en kompis som bor 2½mil bort. Där stod:

Vargen har hälsat på hästarna. Han gick samma väg som jag, när jag bär hö till hästarna – rätt över berget bara 2 meter från huset.”


  

Min vän är jägare sen barnsben, har växt upp med naturen och bor i skogen, så jag är helt säker på att han har rätt. Åh, så spännande! Tänk om man fick se en varg. Här i Stockholmstrakten är vi inte vana och tycker det är mycket exotiskt med varg.


Framemot sen eftermiddag började det snöa här, SMHI utfärdar klass 1-varning. Blåst och 1 dm nysnö lovas det. Räcker det inte snart? Var gör man av allt snö? Det finns snart ingenstans att lägga den. Tur att man har snälla grannar med traktor. 

   

Senare på kvällen, hittade jag inte mobilen. Tog därför fram den fasta telefonen och slog mobilnumret, som jag brukar göra, när jag inte hittar den. Tror ni att den ringde då?



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards