oldmolly

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Hjälp! Polis!

Av oldmolly - 22 april 2010 15:52

  Här om kvällen blev jag onekligen lite fundersam, tur att jag inte har anlag för att hetsa upp mig i onödan.


Det började med att jag hörde röster på baksidan av huset, där det normalt inte ska vara någon annan än vi själva. När jag tittade ut genom fönstret, kom samtidigt två mörkt klädda, maskerade killar med vapen i händerna kutande över vår trädgård. De sprang på ett hukande vis, som antydde att de var ute på olaglig mark och försökte synas så lite som möjligt.


  

Först stod jag bara som ett fån. Normala människor skulle kanske springa till telefonen och ringa polisen, jag sprang och hämtade kameran. Samtidigt ropade jag till dottern, som hade slagit rot på toaletten:

”Skynda dig att komma hit och titta. Det är två maskerade killar som springer över vår tomt med vapen i händerna.”

Sällan har dottern kommit ut så fort genom toalettdörren.

”Du skojar!”, flämtade hon.


  

Medan jag bytte till teleobjektiv, stod hon och höll koll på dem. Vi insåg ganska snart, att det inte var farliga vapen de sprang ikring med. Det var bara tonåringar, som lekte med soft-air-gun (enligt dottern).


  


Strax efter att de försvunnit in i skogen kom ytterligare två maskerade, mörka killa springa med en kroppshållning som visade att de jagade de två första. Rena vilda western!


  


Men lite spännande var det - ett tag i alla fall.

 
 
Ingen bild

Minstingen

23 april 2010 00:54

Haha det glömmer jag inte i första taget då du kom springandes och lät nervös.. "det är beväpnade män på baksidan som springer!!!" hehe

 
Lena

Lena

23 april 2010 18:08

Fy farao! Jag skulle bli skiträdd men du var cool som självaste Kurt Wallander.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

24 april 2010 11:02

Dom lever farligt småpojkarna, hade insatsstyrkan kommit så vet i f-n vad som hänt. Mina backsippor i trädgården ser man knappt än, men dom är på G i alla fall.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Birgitta

1 juli 2010 11:53

Vilken fantastisk blogg du gör, Rebecka! Man kan inte sluta skrolla sig vidare bland alla vackra bilder.
Beträffande terroristerna du skriver om, kan jag säga att flera av dem är mantalsskrivna hos oss. Man trodde det hade gått över när de plötsligt går och köper ännu vuxnare leksaker, sminkar sig och ägnar största energi och engagemang åt ... dumheterna, tycker jag. Men de får motion, säger de.

 
Ingen bild

En av krigarna

4 juli 2010 12:38

Ursäkta... Och snälla, ring inte polisen! ;D

 
oldmolly

oldmolly

6 juli 2010 14:14

Nä då! Jag har också varit barn en gång - eller är nog ännu. Var på lazerdome för någon månad sedan. Jäklar va kul! Ta med mig, om ni ska dit.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards