oldmolly

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av oldmolly - 20 maj 2010 20:34

Vet ni hur vargar hälsar? De pussas.


  

Ni som har hundar vet nog, hur de slickar runt munnen på den de hälsar på och så gör även vargen. I går fick jag en riktig äkta vargpuss. Jag kände lukten av vargens heta andedräkt och blev blöt i ansiktet.


Det började med att jag fick en upplevelsepresent i julklapp, där man kunde välja på alla möjliga saker. Men när jag såg att man kunde få vara en timme med vargar och få klappa klappa dem, fanns inget att välja på för mig. Vargen är ett djur som fascinerar och eftersom jag älskar hundar, ville jag självklart möta alla hundars stamfader också. Inte minst nu då den har flyttat in i min hemkommun.


  

I går var det då äntligen dags och det var en fantastisk upplevelse att få klappa på en varg. Att känna den trycka sina dryga femtio kilo mot mig, så jag nästan ramlade baklänges och känna den sträva pälsen mellan fingrarna. Den var otroligt kelig, men man kände att det var på vargens villkor, men jag anpassar mig så gärna.


  

Det var ett minne för livet och jag har en stor tuss vargpäls med hem, eftersom de fäller vinterpälsen just nu.


  

Av oldmolly - 20 maj 2010 20:34

Vet ni hur vargar hälsar? De pussas.


  

Ni som har hundar vet nog, hur de slickar runt munnen på den de hälsar på och så gör även vargen. I går fick jag en riktig äkta vargpuss. Jag kände lukten av vargens heta andedräkt och blev blöt i ansiktet.


Det började med att jag fick en upplevelsepresent i julklapp, där man kunde välja på alla möjliga saker. Men när jag såg att man kunde få vara en timme med vargar och få klappa klappa dem, fanns inget att välja på för mig. Vargen är ett djur som fascinerar och eftersom jag älskar hundar, ville jag självklart möta alla hundars stamfader också. Inte minst nu då den har flyttat in i min hemkommun.


  

I går var det då äntligen dags och det var en fantastisk upplevelse att få klappa på en varg. Att känna den trycka sina dryga femtio kilo mot mig, så jag nästan ramlade baklänges och känna den sträva pälsen mellan fingrarna. Den var otroligt kelig, men man kände att det var på vargens villkor, men jag anpassar mig så gärna.


  

Det var ett minne för livet och jag har en stor tuss vargpäls med hem, eftersom de fäller vinterpälsen just nu.


  

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards