oldmolly

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Room service

Av oldmolly - 31 maj 2010 19:18


Varje år brukar jag fixa minst en sak med huset – ett led i det löpande underhåll. I år blev det bland mycket annat smått och gott ett nytt golv i hallen.


I stället för det tidigare gamla slitna parkettgolvet framför entrédörren, som blev fläckig av blöta och leriga skor på vintern och den gamla fula plastmattan på sidan om, blev det klinker. Och för att slippa det tråkiga kallraset vid dörren och det fula elementet på väggen som bara gör det svårt att möblera i hallen, installerade vi golvvärme. Hantverkare fixade golvvärme och list, jag och sonen la klinker.


På fredag väntar vi besök av maratonlöpare från Sydafrika, så då vill man ju inte missa chansen till att göra ett bra förstaintryck. Hade därför tänkt att allt skulle vara klart i god tid.


När det stora fula elementet skulle bort tänkte jag mig en fin, ren yta att ställa något framför. I stället blottades 60 års tapethistoria i flagnade lager och en ojämn putsat yta, där murstocken sitter. En syn som inte gjorde någon glad Det var bara att ta nya tag. Sagt och gjord. En fondtapet inköptes i all hast, väggen spacklades med en halv stor hink av snickarspackel, den slipades och spacklades i 3-4 omgånger. Slutligen sattes tapet upp – det gick snabbast av alltihopa, tog bara nån timme.


  

Se så fint det blev till slut.

 
 
Ingen bild

Minstingen

1 juni 2010 11:09

Det blev ju jätte fint! Måstte hälsa på mamma och kolla in detta :D

 
skånepågen

skånepågen

1 juni 2010 17:16

Mycket snyggt.
Vilket område bor du i V-tuna.

http://aake.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

1 juni 2010 19:01

Snyggt blev det, ja du mycket kan gömmas bakom ett gammalt element.
Vilken söt rävunge, klart inte schäfern åt upp den men det skulle jag kunna så söt som den
var;-)
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Corn

1 juni 2010 19:16

Tjusigt!

 
Lena

Lena

3 juni 2010 22:25

Tänk att det alltid finns något att göra... Så fort man blir klar med en grej så finns det något annat att ta itu med. På det viset får man inte heller tråkigt och blir utan göra. Tänk vad hemskt! Snyggt blev det! Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

4 juni 2010 08:41

Det blev ju väldigt tjusigt! Hus har många hemligheter;-)
Ack ja varje år är det reparationer av större eller mindre (dyrbart) slag. Snön slog till hårt men skogsfrun är bra på att blunda;-) Sotarn kräver ny bättre stege, vi är rädda om skiffertaket, hur kompromissa med regelverket?!;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

5 juni 2010 09:35

Kanonsnyggt blev det, mycket bra val ;) Önskar en trevlig helg. Kram

http://papillonbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards