oldmolly

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av oldmolly - 13 juli 2010 17:41

 Det är svårt att hinna med att uppdatera blocken under sommaren. Det finns så mycket annat som pockar på min uppmärksamhet.

 

  

Senaste veckan passade jag på, att använda min långledighet till att åka ett litet svep till och runt på Gotland. Det både billigare och smidigare att ta motorcykeln på Gotlandsbåten. Och, med tanke på senaste veckans värmebölja (det var 34 grader i Visby), är det betydligt skönare att sitta på en hoj än i en varm bil.


När man dessutom har sitt ex. på samma ställe är även uppehället fixad. Vad ska med gamla ex. till om inte utnyttja dem.


Jag har mina alldeles egna smultronställen på ön, sådana ställen, som bara jag vet om; men jag ska avslöja några här.


  

På Näsudden finns en massa vindkraftverk vilket gör att många undviker att åka ditut. Det gör att man kan vara alldeles ensam på någon liten strand - om man inte räknar med fåren förstås.

      

Efter att ha legat och halvsovit i 2 -3 timmar åkte jag vidare ner till Storsudret, ett av de vackraste ställen jag vet, den östra sidan påminner mig om böljande ängar i Frankrike. Just då rundade de första båtarna i ”Gotland runt” Hoburgen


De flesta åker till Gotland, när det är semestertider. Helt fel! Man ska åka före - i maj eller efter – i september. Då finns det inte en kotte. Jag har åkt runt Storsudret i början av september, utan att möta en enda bil. Visserligen var alla serveringar stängda och jag hade glömt att ta med något hemifrån; men jag hittade vildäpplen och psalmbär, som räddade mig från svältdöden. I Burgsvik finns dessutom ett bageri, som håller öppet hela året, där de har de allra godaste wienerbröd. Kanske inte en lunch, som Socialstyrelsen skulle rekommendera, men jag överlevde, så pass att jag sedan klarade mig ända till MacDonalds i Visby på kvällen.


  

Hur som helst:

En av dagarna i den gångna veckan passade jag på att våldsgästa goda vänner, som bor hela året på Östergarn. Jag lyckades t.o.m överraska dem i morgonrocken, fast klockan var 10.00 på förmiddagen.


  

Jag har lite pippi på att fotografera solnedgångar. Inte särskild originellt, men skit samma, det är kul, tycker jag. Här har jag tagit mig till Galgbacken. Vad kan vara bättre för en så vacker bild, än ett så skrämmande och mytomspunnet ställe.


  

Här blir det bröllop i augusti. Dottern Moa gifter sig med sin Daniel då.


  

Sista kvällen innan jag åkte hem var jag på mitt obligatoriska besök i Botaniska. Eller som den heter DBW´s botaniska trädgård. Här kan man, likt tjuren Ferdinand, gå ock lukta på blommorna, medan själen finner ro.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards