oldmolly

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av oldmolly - 21 oktober 2010 12:14

  Nja, kanske inte riktigt, men det kan nästan kännas så. Högdalatippen, Centrala Vallentunas högsta punkt, är inte så känd av vallentunaborna. Här kan man se ca. 6 mil i, från Globen till Arlanda. Jag går gärna hit då och då. Tar med mig grillad kyckling och en liten flaska till exempel.


Låt mig bjuda, er kära läsare av min blogg, på en resa horisonten runt


  

   Här är vattentornet mellan Vallentuna och Upplands Väsby


  

Här ser man Märsta


  

Och här är flygledartornet på Arlanda


  

Det här lär vara vakttornet på Österåkeranstalten


  

Ulnabacken i Arninge ligger så nära att man nästan kan nå den med handen.


  

Stockholms kända profil med bl.a Globen


  

Kaknästornet tillhör väl också en av de mera kända silluetterna


  

Och Nackamasterna känner många igen  


  

Vattentornet i Bergshamra


  

De höga husen i Edsberg/Sollentuna och Väsjöbacken, där så många åker utför på vintern

     

Kista Tower - i Kista förståss längst bort. Nära ser man en bil på Arningeleden


  

Scandic Hotell i Infra City/Upplands Väsby


  

Vattentornet i Runby/Upplands Väsby får avsluta visningen


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards