oldmolly

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av oldmolly - 27 oktober 2010 17:09

    

När jag nyligen var i Barcelona och satt vid en liten trottoarservering och tog ett glas sangria, satt denna lilla pojke med sin familj vid bordet bredvid. Tyckte att han var så söt, så jag kunde inte låta bli att fota honom.


  


Barn är så naturliga att fota, är inte rädda att vara med på bild, bara nyfikna och ofta lite blyga. Synd att de flesta vuxna blir så stela, när man riktar en kamera mot dem. Ska det blir bra bilder, måste motivet antingen vara med på noterna - de måste "flirta" med kameran - eller vara helt omedvetna om att man fotograferar dem.


  

Här har vi en som kan agera framför kameran


Jag har en dröm, om att fotografera halta, lytta eller "fula"  (försök att förstå mig rätt) människor, eftersom jag tycker att de är mycket mer intressanta ur bildsynpunkt än vackra. Göra det fula och avvikande vackert så att säga. Men jag vet inte hur man ska kunna gå fram till en människa och säga: ”Hej, jag tycker du är så ful, så jag skulle vilja ta några bilder på dig”.


Några förslag?


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards