oldmolly

Alla inlägg den 26 november 2010

Av oldmolly - 26 november 2010 15:36

  Nu har vintern tagit ett kraftigt tag om Stockholmsregionen. Temperaturen strävar neråt på skalan och snön vill inte sluta att falla. I tre dygn har den rasat över oss, det gives ingen nåd. Bara till att skotta, spelar ingen roll om man har lust eller inte.

      

Fast egentligen är det ganska trevligt att skotta snö, lite meditativt faktisk att gå där fram och tillbaka, om man bara slapp att göra det så många gånger om dagen. Varje gång snösvängen startar får jag ryggskott eller något annat elände p.g.a skottandet. Men när väl rygg och axlar har vant sig, så är det största problemet var man ska lägga all snö. Funderar på att skotta ihop allt mitt på gräsmattan och bygga mig en igloo. Krävs det byggnadslov för en sådan byggnad?


Nu då tempen ska gå ner åt 10 minus och lägre, så är det bara bra för mina rara, små, känsliga växter att de ligger nerbäddade som prinsessan på ärtan.

   

Katterna har mer eller mindre gått i ide. De går inte ut mer än nödvändigt. Endast då naturens behov pockar på, smyger de ut med en äcklad min, för att strax därpå komma in och gosa in sig på fönsterbrädan, där värmen stiger upp från elementen.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards