oldmolly

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Nu är vintern snart slut

Av oldmolly - 31 mars 2011 20:10

Jag har bott i Sverige i närmare fyrtio år, men det här är den första vintern, som jag har tyckt om. Förmodligen för att jag har börjat att åka skridskor och skidor. Och så snöscooter.

  

Nu då vintern drar sina sista flämtande andetag, passade Kjell och jag på att åka en sista tur på scootern, trots att det var en hel del kala fläckar.       Här åkte Kjell ut på isen och jag klev av. Det såg så läskigt ut med öppet vatten.  

Först var jag rädd och vågade inte sitta på scottern. Kjell åkte själv och jag gick efter, men det blev lite långt att gå, så jag kröp upp till slut - efter en viss övertalning - och överlevde.


 

En rovfågel flög upp. Jag känner bara igen havsörn och fiskgjuse (förmodligen för att jag har bott vid havet i många år). En klok man lärde mig att de flesta rovfåglar man ser i skog och mark är ormvråkar, så vi säger väl att det är en ormvråk.


 

Vid en liten stuga mitt ute i skogen hittade vi vintergäck i blom.


  

Där berget stupar, hade vattenfallet frusit i en lysande formation.


 

Ljuset är fantastiskt ute på isen.


    

Vid bäcken, där Roslagsleden korsar, hade bron rasat. Den som vill över här, får vara bra på att hoppa.


   Lite längre ner längs bäcken hittade vi färska bitspår av bäver.


    Naturligtvis Naturligtvis hade vi med oss lite varmt att dricka och några smörgåsar. Här, i en söderbacke, ser man hur snön har försvunnit nästan helt.


Nu återstår bara att ställa in scootern till nästa vinter.


VARNING!  Glöm inte att det är 1:a april i morgon.

 
 
Monica

Monica

1 april 2011 07:15

Härliga vårbilder, isen håller jag mej ifrån så här års.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

1 april 2011 23:21

Vad modig du var som vågade sätta dig i scotern igen! Jag är livrädd för isar! Men så har vi heller inte många sjöar eller avttendrag som fryser i Skåne.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Lena

Lena

3 april 2011 18:00

Vilka fina bilder! Och det där med att det var 1:a april glömde jag och blev grundlurad förstås:)Sonen gjorde en bild av vår dusch, som vi håller på att renovera, med inlagt golv och nästan klart. Jag jublade! Tills jag blev påmind om att min son är dataxpert samt expert på att skoja med sin mamma. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards