oldmolly

Alla inlägg den 8 april 2011

Av oldmolly - 8 april 2011 15:19

  ... i leriga gummistövlar. Det är respekt det!


   

Här ser man fortfarande spången

 

 

  Men inte här...


 

Här har man i alla fall ett räcke att hålla i. Spången är under vattnet.


Hade tänkt cykla igår, men de lovade ju storm, så det kändes inte så lockande att trampa i motvind. I ställt gick jag runt Angarnssjöängen. Inklusive transport till och från hemmet blev det en nätt liten tur på 4 timmar – i gummistövlar. Jag övervägde skor, men som tur tog jag mina rejäla sjöstövlar (vandringsstövlar). Spången som går på södra sidan av sjökanten var på sina ställen helt översvämmad och lämnade ca. 4cm kvar till stövelkanten uppåt. Huva!

   

Tänk att gå i 4 timmar och inte möta en människa. Eller – jag mötte en dam med hund i Klosterbacken på väg ut till sjön och en annan dam till häst, som hade en hund bredvidspringande.

   

Kanadagäss


  

En korp kollade vad jag hade för mig.


   Tre sångsvanar slogs om reviret.


   En annan sångsvan-familj visade stollt upp sin avkomma


  

Brunänder är mycket skygga

 

   Liksom gässen

 

   Fick några fina bilder på dem

 

   Tranorna hann jag fota medan de var kvar på marken

 

Angarnsjön är Stockholms Läns finaste fågelsjö och så här års var det massor av fåglar: Tranor, gäss, sothöns, brunänder, knipa, gräsänder, sångsvanar, havsörn m. fl.


Med tanke på det utlovade ovädrat hade jag ingen tid att stanna upp och bara sitta och titta på fågellivet, så jag kom inte så nära. Denna dag var jag hundledig, så Smilla var inte med och det underlättar betydligt om man inte har en hund som skrämmer fåglarna. Man kommer liksom lite närmare fåglarna då.

   

Hade jag kommit hit en vecka tidigare, hade jag kunnat gå in i området.


Vid slutet av min sjörunda hade bäcken svällt till en bred flod och av spången syntes bara räcket, så det fanns inte en chans att ta sig fram här, trots höga stövlar. Jag fick ta en annan väg.


   Här gick det inte att komma över. Man ser spången och lite av räcket (på två ställen) längre in.


Var hemma vid 12:30 och det var tur det, för sen satte det i gång att blåsa ordentligt.

 


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards