oldmolly

Alla inlägg den 19 april 2011

Av oldmolly - 19 april 2011 21:11

  I dag hade jag en otrolig tur.


Jag blev snabbinkallad som barnvakt åt mina två minsta barnbarn, 4 och snart 6 år. Vi tillbringade ungefär en timme i hjärtat av Östermalms mera mondäna kvarter, där jag försökte få tiden att gå genom att bl a gå till pressbyrån och köpa glass och bullar åt de små liven. Vi satte oss i solen på en parkbänk i hörnet av Sibyllagatan och Karlavägen – då var klockan ungefär 16.15 Sedan tog vi en promenad runt ikring tills föräldraskapet äntligen dök upp.


Därefter gick jag till Waxholmsbolaget vid Nybroviken och hämtade diverse broschyrer och sedan vidare till centrala delarna av City för ett möte. Mitt under mötet, klockan 19.15 ungefär, ska jag ta fram lite kvitton, som jag ska redovisa och upptäcker att min plånbok är borta. Jag kände hur en skräckblandat, kall och rysande känsla spred sig i kroppen. Jag hade både kontokort och 3.500kr i plånboken förutom körkort m.m


Först såg jag till att spärra kortet, sen började jag tänka efter. Efter lite funderande kom jag på att jag la plånboken i plastpåsen som vi hade glassar och bullar i. Plastpåsen, som jag förmodligen omedvetet lämnade på parkbänken där jag satt, eftersom jag hade fullt upp med att hålla koll på att de små liven inte skulle springa ut i den ganska hetsiga rusningstrafiken som rådde just då.


Jag ringde maken, som var kvar på jobbet bara några kvarter från Karlavägen och förklarade läget samt bad honom åka dit och titta, man vet aldrig, under har ju inträffat tidigare.

   

Just denna plastpåse var det som min plånbok låg i under några timmar


Och se: Min plastpåse med plånbok var kvar på parkbänken.


Kanske borde jag köpa en trisslott eller dylik idag också?

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards