oldmolly

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Ny kompis

Av oldmolly - 17 december 2011 16:51

     Eftersom min kropp kräver motion varje dag, så brukar det ofta bli raska promenader. Ibland blir det ridning, ibland cykel, ibland simning. På vintern - obs vintern, inte den här kalla men gröna årstiden, som råder just nu – då brukar jag åka skidor eller långfärdsskridsko.


Jag har en regel som lyder: ”Minst 5 kilometer eller minst 1 timme varje dag. Minst 5 kilometer blir ju inte så mycket på en cykel eller en häst, så där får det bli minst 1 timme. Och 5 kilometer i vattnet tar så lång tid, så där är det också bra med 1 timme.


Tack vare att det är så lätt att bara gå utanför dörren och rakt ut i naturen, och inte kräver några större förberedelser, är promenader så enkelt; men det är klart att det krävs ett visst tempo. Att bara strosa ger ju inte så god effekt, man måste bli svettig.


 

Min bästis


Ute är det alltid trevligt med lite sällskap, inte minst av en hund. En hund säger inte emot eller stör mina tanker, när jag vill vara tyst. En hund går dit jag vill och är lika glad för det. Men eftersom jag inte har en egen hund, så får jag låna. Vanligtvis lånar jag ju Smilla, men om jag går med en eller flera hundar är ingen större skillnad, så när jag upptäckte att någon sökte en ”dog-walker”, så nappade jag. Inte mist Smilla uppskattar mitt beslut.


Jag ska be att få presenterar: Frasse!


 

Min och Smillas kompis


 
 
Ingen bild

Ma

17 december 2011 17:44

Vad är det för ras på Frasse? Smilla tror jag att jag vet vad det är för ras på. Men Frasse har jag ingen aning om, men jag är jättedålig på hundraser...

oldmolly

18 december 2011 18:35

Frasse är en Golden retriver.

 
Monica

Monica

17 december 2011 17:50

Haha vilken läcker kille, skulle känna mej naken utan hund på promenaden;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

17 december 2011 20:08

Grattis till dig och Smilla, som fått en ny promenadkompis. Frasse ser jättemysig ut - och vilken härlig bild du fick!
Kram!

http://ankistankar.blogspot.com

 
Lena

Lena

18 december 2011 10:13

Ja det är toppen med en hund. Då kommer man ut vare sig man vill eller inte. Fast jag ska nog erkänna att ibland blir det lätt till att strosa bara:)

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

20 december 2011 09:17

Frasse såg ju ut att vara en riktig glädjespridare....

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards