oldmolly

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av oldmolly - 3 januari 2012 13:13

  Min bebis är snart här.


I går la jag handpenning på en valp. Det blir en BC (border collie), en liten pojke. Jag valde den som var mest framåt och som kom fram först, när jag lockade på hela flocken. Utseende och stamtavla är inte så viktigt för mig, men så klart kommer han att vara världens vackraste BC. Huvudsaken är att vi kommer att trivas med varandra. Jag ska i alla fall göra mitt bästa


 


Det visade sig att det var den förstfödde och att han dessutom, som lite kuriosa, var född i bilen. Husse var ute och åkte med mamma och förlossningen började under färden. Och så blev det som så, att de inte riktigt hann hem – han kom i bilen (för övrigt en tradition i min familj - att ha bråttom, när man föds). Om inte en sån hund ska komma att älska att åka bil, så vet inte jag.


Just nu heter han Kejsar, men jag funderar på ett ännu kortare namn. Mer om detta sen.



Jag tog en bild på honom inomhus, men ville inte använda blixt för att inte skrämma honom Tids nog kommer han att vänja sig vid att bli fotograferad.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards