oldmolly

Alla inlägg den 17 april 2012

Av oldmolly - 17 april 2012 18:40


Det finns en övergiven plats i hallen framför dörren, där Smilla brukade ligga. Hon låg där som en stoppkloss för allt som kunde tänkas komma in och hon förmedlade därmed en trygghet åt husets invånare.

   


Nu är Smilla inte med längre och hon fattas mig. I lördags natt fick hon så svårt att andas att hennes matte och husse fick åka till en veterinär i Uppsala mitt i natten. Där kunde de tyvärr inte göra annat än att avsluta hennes lidande.


 

Jag har vetat att det skulle ta slut någon gång och jag förstod att slutet närmade sig. Ändå är det med tungt hjärta jag minns henne. Dessbättre minns jag bara allt det roliga vi haft tillsammans. Det finns inget negativt att minnas, bara ljusa stunder.


Jag kan inte slänga det tomma kopplet och den tomma hundmattan, det gör ont att se dem. De får ligga kvar ett tag som ett minne. Så länge jag minns Smilla finns hon kvar inom mig.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards