oldmolly

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Nu är det den tiden...

Av oldmolly - 3 maj 2012 08:13


 ...då jag är mera ute än inne, därför blir det rätt så sporadiskt på den här bloggen. Ber om ursäkt för detta. Av samma anledning förstår jag att det finns de som tröttnar på att gå in på min blogg och bara finna att ingenting har hänt. Nåja, vad är väl en dag i det underbara vårvädret mot lite flera kommentarer på bloggen?


I går var jag på Ikea med en av döttrarna. Farligt, farligt! Jag skulle ha lite tallrikar till min lilla lya på Gotland. Jag hittade tallrikar precis som jag hade planerat, djupa och flata med olika färg, för bara 7kr styck; men kom hem med en massa annat också Vist är det konstigt att man inte kan låta bli.


 


När jag lämnat dottern vid hennes bostad i Hägersten och skulle ut på E:4 var det en förskräcklig rusningstrafik. Löjligt ord det där ”rusning”! Det var ju ingen rusning alls. Någon som kan komma på motsatsordet till rusning?

 
 
Anki

Anki

4 maj 2012 06:46

Visst är det härligt nu när man kan vara ute lite mer... och det ska du väl inte be om ursäkt för.
IKEA - det är både roligt och hemskt att besöka - kan inte bestämma mig... men dyrt brukar det bli, för det är så lätt att plocka på sig en hel massa oplanerat. Fina tallrikar i fina färger och så billigt!
Ha en skön dag ute i solen - snart är sommaren här :)

http://ankistankar.blogspot.se/search/label/Fototr

 
skånepågen

skånepågen

4 maj 2012 17:16

Jo, jag kollar!!!!

http://aake.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 maj 2012 20:57

Jag kollar också ibland när jag inte är ute och strövar runt eller påtar i rabatten. Det är ju så härligt med våren! Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

6 maj 2012 22:24

Vilka fynd du gjorde! Passar säkert bra i lilla lyan!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
carri

carri

7 maj 2012 16:51

Vad kan vara motsatsen till rusning ? Lufsning ! kanske ? Men det ordet passar nog bättre in i stället för löpning.....

När det gäller trafik så kanske..... Nej jag hittar inget = )

http://carri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards