oldmolly

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Det är NU det händer

Av oldmolly - 8 maj 2012 18:32

 

Björkarnas skira grönska. Njut!


  Nu är den här, våren. Det är nu det händer, allting slår ut och det händer något från den ena dagen till den andra.


Det är NU, man ska passa på att njuta. Det är liksom Carpe diem utav bara h... Missar man våren så är det ett helt år till nästa och det har man bara inte råd med.


Snart står man där och undrar: Vart tog den vägen??? Våren. Varför hann jag inte med att bara njuta. Varför är det alltid på det viset?


Säkert kommer det att vara så med livet också. Här får du ett liv, skynda dig att njuta. Innan du vet av det, så är det över.


Det säger bara Zooooooooooom! Oj vad var det? Jo, det var ditt liv. Tyvärr, ingen repris på det här programmet.


Det här var ditt liv. Va! Var du inte nöjd? Ledsen, det här var vad som gavs, man kan inte få allt.


Med det i åtanke, ska man nog passa på att äta allt det där som man tycker är gott. Skit samma att byxorna stramar lite i midjan. Vad spelar lite skit i hörnorna för roll? Och hur viktigt är det med rätta kläderna? Tror att det var Karin Boje som skrev: ”Inte visst jag att det här var livet”. Så passa på nu! NJUT! Av våren - och av livet!


 

Mitt japanska körsbärsträd


 

 Blått och gult. Kan det bli mera svenskt än så här?


 

 Luktvioler. Jag fick en tuva av en en numera avliden kär vän. Den har följt med mig från mitt förra hus och sprider sig – till min stora glädje. Varje gång jag ser den tänker jag på Harriet, som hon hette.


Tips:

Plocka en handfull violer (bara själva blomman) och lägg i en burk med lock. Häll på florsocker och låt stå några veckor. Lufta lite ibland. Vips, så har du violsmakande socker att göra glasyr av. Använd till en sockerkaka till exempel.

 
 
Monica

Monica

9 maj 2012 08:07

Njuter för fullt av våren och skiter totalt i midjemått och är inget modelejon;-))))
Ha en skön dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

9 maj 2012 14:00

Kloka ord - för visst är det så! Man måste leva i nuet för varken våren eller livet går i repris :)
Underbara bilder... den skira grönskan, de vackra blommorna och så doften av luktviolerna!
Ha en bra fortsättning på våren!

http://ankistankar.blogspot.se

 
Lena

Lena

9 maj 2012 21:26

Vilka fina bilder! Märks att våren kommit längre hos dig än här i norrland. Men vi är också på väg och det börjar grönska. Här går det också så ruskigt fort sedan det väl börjat.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

12 maj 2012 10:05

Den finaste tiden i Sverige är våren och försommaren, men allt är en smaksak förstås.

http://aake.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

16 maj 2012 09:08

Kloka ord, som alla borde ta till sig!
Är man Ornitolog som jag, så vill man njuta HELA tiden VAR dag i MAJ!
Men jag är ingen nörd, mellan fåglarna ser jag naturen också...ha...ha!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards