oldmolly

Alla inlägg den 10 december 2012

Av oldmolly - 10 december 2012 08:29

 Fototriss på http://fototriss.blogspot.se/

har temat REFLEXION denna vecka , vilket medför något annat än bara en bild. Här gäller det att just reflektera – tänka efter.


Första tanken var en vacker vy, en naturbild, som manar till eftertanke. Men sen kom jag på att i stället försöka att i bild framställa just en reflexion.


    

Själv brukar jag alltid börja dagen med en kopp te, tända ett stearinljus, sätta mig bekvämt och reflektera inför dagens början – en meditation alltså. Det ger mig energi att möta dagen. Här är en till som har förstått nyttan av detta.


 

En liten flicka sitter och iakttar sina kamrater som leker utanför. Hon verkar mycket fundersam, undrar vad som har hänt strax före bilden togs och vad hon tänker om det?


 

Här är också en reflexion, en spegling i glasögonen. Löparens tankar återspeglas därmed. Han ska just starta ett maratonlopp och hans tankar inför detta – allt som är runt ikring, andra löpare, hela evenemanget – återspeglas i hans glasögon.


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards