oldmolly

Alla inlägg den 11 december 2012

Av oldmolly - 11 december 2012 08:30

 Gårdagens nyheter toppades av den månghövdade Festen i stadshuset, den s.k ”Pingvinernas vaktparad med tillhörande praktfulla påfåglar”.


   

Glittrigt värrre


Festligheterna förgicks av nobel ceremoni med utdelning av överblivna medaljer från Vasaloppet och skyhöga penningsummor. Åldermän tilldelades på detta vis mammon av ett låtsasstatsöverhuvud flankerad av nobla prissor.


 

 En av gårdagens festprissor


Vid middagen serverades:


Förrätt: Gravid röding med svindyra fiskägg, blommig kål och majonnäs med dille.

Varnrätt: Fasansfull svamp, fallfrukt, blandade gröna saker samt pärstamp med spetsad sås

Dessert: Körsbärsmix med mjukost


Under middagens intagande underhölls publiken av vitklädda barn och var i övrigt hänvisade till att försöka underhålla varandra på knackig engelska. Kissnödiga var inte välkomna.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - -- -


Tro nu inte att jag är avundsjuk (bara lite) och skulle ge vad som helst för en inbjudan. Jag har nämligen, i ett svagt ögonblick, lovad mina barn att jag skulle slicka tallriken, om jag blev bjuden på middagen. Och det inser, till och med jag, skulle vara mycket pinsamt.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards