oldmolly

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

En väntjänst

Av oldmolly - 26 januari 2013 15:02


Min vän, Kjell, gick igenom cellgiftsbehandlingar för ett år sedan, därav tappade han håret. Det bästa med det, enligt Kjell själv, var att han inte behövde klippa sig.


Det tog tid, men så småningom växte håret ut igen. Sedan dess har han inte behövt lägga pengar på att gå till frisören, men nu hade ändå håret växt och blivit alldeles för långt. Därför tog jag med mig sax och kam, när jag skulle hälsa på honom.


Jag har under min livstid klippt många, både familj och bekanta, utan att på något vis kalla mig expert. Eftersom Kjell har blivit skröplig och har lite svårt att orka med att sitta hos frisören, så tyckte vi båda att det var en bra ide att jag hjälpte till lite med detta..


Blev det bättre? Döm själva!

  

    


 
 
carina

carina

27 januari 2013 19:57

Men det blev ju hur bra som helst :) Jag brukar också vara frisör här hemma, men jag använder en klipp maskin....

Kram

http://carri.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

29 januari 2013 10:08

Hejsan och tack för din kommentar hos mig!
Så kul att du varit på Gotland och fortfarande har anknytning till Klintehamn och lite roligt också när jag läser att du bor i Vallentuna. Därifrån kom min mamma och där har jag nätvänner.
Så det kan slumpa sig!

Kjell kan vara glad att han har en vän som du. Fin i håret blev han minsann!

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Monica

Monica

29 januari 2013 14:05

Visst blev det bättre, skönt att ha vänner som hjälper en:-)
Ha det bra

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

31 januari 2013 09:50

En del i vänskapen, eller hur?

http://aake.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

2 februari 2013 17:19

Det var en fin väntjänst du gjorde!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards