oldmolly

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Skolk?

Av oldmolly - 8 april 2013 17:04


Jag vet, jag har varit lite frånvarande. Det beror på att jag jobbat med plugget - alltså min "Digitala Bildbehandlingshögskolekurs" (långt ord!). Det tar en massa tid och när man dessutom har en annat liv med jobb, hem m.m., så...


Visserligen pluggar jag bara på kvartstid; men det blir ju vad man gör det till. Om jag bara skulle lägga ner 25% på att plugga skulle jag inte lära mig allt det jag vill, så antingen är jag ovanligt tröglärd eller så är jag mäkta ambitiös. Eller kanske både och? Eller ingetdera?


Hur som helst, jag vill lära mig, det är ju därför jag går kursen, jag bryr mig inte om kurshögskolepoängen, jag vill framför allt lära mig. Men det går ju nästan inte att lära sig allt på en gång. Men jag jobbar på det.


Förra helgen var dottern (det är hon som är proffset, när det gäller fotografering) i Stockholm. Vi började några timmar före soluppgång och startade vid 4-tiden hemifrån. Det var magiskt! Att åka runt i Stockholm, när allt (nästan) sover är en märklig upplevelse. Man kör bilen var man vill, man slänger den var man vill. Klart man får hålla sig i närheten av bilen då, det kan ju komma en P-vakt, men det finns ett utrymme på natten som inte finns på dagen.


Just försöker jag lära mig bl a "Lager och Lagermasker". Här ser ni en del av veckans jobb:


 

Nya Karrolinska Sjukhuset på G



 

Under broarna mot Rosenbad



  

Utsikt från Södermalm. Några sena/tidiga nattvandrare på väg någonstans.



 

Några av nattens festfolk vilar en stund vid Slussen



 

Vy mot Gröna Lund



 

Solen börjar lysa upp Stadshuset. Bilden är tagen ifrån innergården.



 

Från det nyupptaäckte" vraket "Ulven



 

Samma bild som ovan, fast behandlat med Lagermasker i Photoshop.



 

 

 

 Samma bild, fast bildbehandlat på olika sätt.

 
 
Sanna

Sanna

10 april 2013 12:40

Så smart att fota ensligt och just en storstad är ju detta magnifikt som ni gjorde. Jag fotar ju också nästan varje dag och blir som ett gift till slut och man vill dokumentera allt i bild. Så bara för det ska jag ta en paus med fotandet och jag får hålla mig till att titta på sådana fina bilder som bl a du lägger ut.
Bra jobbat!

Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Björn Suneson

11 april 2013 23:26

Bildbehandlingskursen har utvecklat dig enormt. Fantastiskt fina bilder och nu är det två proffs i familjen!

 
Agneta

Agneta

17 april 2013 01:24

va' fina bilder Du visar! Jag längtar hem till Stockholm och Abrahamsberg när jag sed dom<3

http://boompaneta.blogspot.com

 
Anki

Anki

17 april 2013 07:25

Fantastiska bilder! Kul med skillnaderna beroende på bildbehandlng - häftigt!

http://ankistankar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards