oldmolly

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av oldmolly - 2 maj 2013 16:18

 


Nu har tomaterna kommit i jorden i växthuset. Jorden är berikat med hönsgödsel, så jag förväntar mig att det ska växa så det knakar.


Vet ni varför, det hönsgödsel får växterna att växa bättre? Jo, det för det luktar så illa, att blommorna skyndar sig att komma upp i friska luften.


 

Här har fikonet kommit ut och vädrar sommarsol som silar så rart ner genom glastaket.

   

Några småplanter väntar ännu på att få komma ut i egen jord. Här finns bl.a bocktörne (goji-bär). och två apelsinblommor. Längst fram syns luktärt, men den kom ut i går.


Lite kul: Jag har lyckats med att ta skott på både plommon- och olivträd förra året (plommonträdet syns strax intill fikonet). Så nu, efter att jag vårtrimmat olivträdet, så har jag satt ytterligare 6 nya små sticklingar av det. Det dröjer till fram åt hösten innan jag vet om de tar sig. Spännande!



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards