oldmolly

Alla inlägg den 17 september 2013

Av oldmolly - 17 september 2013 20:21

Jag kom just fram till min lilla strandbod. Det har regnat hela dagen. Efter att ha lastat in allt i boden, tog jag ut hunden på en promenad i hamnen. Vad tror ni händer? Jo, vid horisonten lyser solen igenom de blygråa molnen och hela Klintehamn badar plötsligt i ett orangefärgat ljus. Det var osannolikt vackert. Över bodarna bildades en fullständig regnbåge, som var högre än bred. Märkligt, men troligtvis fick den den höga formen, eftersom solen stod precis på väg att sjunka under horisonten.

Självklart låg kameran i boden just då. Jag småsprang för att hinna till boden och hämta kameran, så jag kunde fotografera fenomenet; men just som jag fick tag i kameran, sjönk solen ner och allt det vackra var borta.

Här trots allt 2 bilder som jag precis hann ta. På den ena ser ni hur brant regnbågen var och på den andra de "sorgliga resterna" av solnedgången, när solen just hade gått ned.

   

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards