oldmolly

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Puh!

Av oldmolly - 6 november 2013 17:17


Nu har jag städat, kasserat och slängt en massa, stylat, putsat och polerat. På söndag och måndag är det dags för visning av vårt hus inför försäljningen. Jag tycker ju att mitt hus är ett av de bästa i världen, näst efter mitt nya på Gotland förstås. Hoppas att flera kommer att tycka som jag. Att sälja sitt hus och vara beroende av att pengarna ska strömma in är lite skrämmande - tänk om ingen är intresserad.



 

Södra gaveln med växthuset, som man kliver rakt ut i inifrån huset

 

 

 

Så här ser utsikten ut från vardagsrummet. Trädgården på baksidan och Vallentunasjön

 

 

 

...och så här ser huset ut från andra sidan av sjön.

 


Förra helgen, när jag krattade löv på tomten, var det två par som gick på allmänningen vid baksidan av staketet utanför tomten. Jag såg ju att de tittade på huset. Det ena paret och jag började prata och de frågade, om de fick komma in i trädgården och titta. Visst fick de det. Sen frågade de om de fick komma in i huset, och det fick de med. Hoppas att de är intresserade spekulanter sen.


Det står nu en ”Till Salu-skyllt” utanför grinden. Jag ser ju att bilar stannar till utanför och kör sakta förbi, så om inte annat finns det en del nyfikna. De närmaste dagarna kommer jag att lägga all krut på den sista finslipningen.


Håll tummarna!

 
 
agneta

agneta

6 november 2013 23:43

Håller hårt!

http://boompaneta.blogspot.comp

 
Skånepågen

Skånepågen

11 november 2013 09:59

Kan säkert inte vara några problem att sälja.
Ser ut att vara Appelbomsvägen eller Lagmansvägen? Men jag kan ju missta mig :-).

http://aake.bloggagratis.se

oldmolly

14 november 2013 08:38

Bra gissat! Lagmansvägen är det.

 
Karin

Karin

11 november 2013 19:48

Håller tummarna så hårt jag kan! Säg till när jag ska sluta!
Kram Karin
PS Vilken fin utsikt och trädgård från vardagsrummet!

http://pixelmojan.se

oldmolly

14 november 2013 08:37

Nu kan du sluta!

 
Skånepågen

Skånepågen

24 november 2013 10:07

Se där ja, vi har en son som bor efter samma väg!

http://aake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards