oldmolly

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Huvaligen!

Av oldmolly - 8 december 2013 16:31


Nu är det vinter på riktigt. Man fryser om rumpan utan långkalsingarna och halkar runt på vägen, förstår inte njutningen med detta. Vad ska det här vara bra för?

   

Kunde ändå inte låta bli att gå ut på en längre promenad denna söndagsmorgon. Det var nästan folktomt och himlen var så vacker.



 

Under nya järnvägsbron har vattnet droppat och frusit till en stel nedåtvänd fackla.



   

Flygplanet har en blåslampa i baken.



 

Kyrkan ser ut som ett vykort.



   

Järnvägsrälsen och elledningarna bildar linjer mot den skira himlen, som möts vid horisonten.



   

Isen skulle nog hålla för mig, men jag vågar inte gå ut.


 

Det finns andra som vågar



 

När jag kommer hem ser jag sen stora flockar av långfärdsåkarna ger sig iväg på Vallentunasjön. Sjön är en av de första sjöar som frysar till i Stockholms län, eftersom den är så grund.



 
 
Skånepågen

Skånepågen

9 december 2013 10:30

Här bjuder du på välkända vyer över Vallentuna.
Bilden på kyrkan är verkligen fin på en gammal och fin kyrka.

http://aake.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

9 december 2013 11:30

Jag har också mycket respekt för isar! Bäst att ta det säkra för det osäkra: att stanna på land!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Åke

Åke

10 december 2013 22:26

Hua så vackert! Man fäller nästan en tår... Klart dom vågar när dom har så långa medar ;)Jag förstod nu varför du bjöd in mig till sjön :) Vad läckert järnvägs kortet beter sig då man scrollar :) Du frågade mig för ett tag sedan om jag hade ett vidvinkel? Det har jag, ett 14 mm Samyang. men jag hade nog inte det på då utan ett Nikon 18-55 användes utöver bron.

http://nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards