oldmolly

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av oldmolly - 2 mars 2014 20:01


   

Här ligger fortfarande isen, men den är i princip borta nu


I och med flytten har jag blivit begåvad med en stor trädgårdsdamm. Mina guldfiskar längtar ut dit, men först måste jag rensa den från enorma mängder med ruttnande löv. Vet inte riktigt hur jag ska gå till botten (dåligt skämt) med detta problem.


Började med att försöka kratta upp löven med en plastkratta för att inte skada dammduken. För att komma åt ordentligt stod jag så långt ut jag kunde på en sten. Plötslig halkade jag med foten och gled neråt. Bottnen var starkt lutande och mycket slipprig, så foten gled längre och längre ner. Efter foten följde hela jag, utan att jag kunde hindra det. Jag försökte stampa ifrån mot botten, men det resulterade bara i att jag gled ännu längre ner. Till slut stod jag längst ner med vatten till midjan. Det var fortfarande lite isflak kvar och vattnet var isande kallt.


Jag började att känna hur benen domnade bort. Försökte att dra mig upp, men fick inte tag om de hala stenarna i kanten. Till slut fanns bara en sak att göra: Lägga mig ner och försöka flyta, så att jag kom i rätt läge för att kunna dra mig upp. Har hört att man ska göra så, om man hamnar i kvicksand. Det funkade, men då var mina fötter helt bortdomnade.


Jag fick inte av stövlarna, när jag kom upp. Det var som ett vakuum och hur jag än drog, så satt de som fastklistrade. Jag tog mig in i huset och fick tag i en stövelknäckt och till slut, genom att vicka med tårna, så gled stövlarna sakta av.


Huva, va kall jag hade blivit. Kom att tänka på Titanic. Förstår nu hur snabbt man kan dö, när man kyls ner. En varm dusch satte lite fart på blodcirkulationen; men det tog flera timmar, varma kläder och en tjock filt innan jag blev riktigt varm igen.



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards