oldmolly

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Lite blåsigt

Av oldmolly - 17 mars 2014 08:24

Denna bild är från Hallshuk (norra Gotland) i går

 
 

 Här är vägen förbi grannen, där det föll ytterligare ett träd

 


Senaste dagarna har det blåst stormbyar över Gotland.


Åtskilliga träd har fått offra livet åt vinden. Därav två på mina landmärken.


Vi har ett 30-tal stora träd, mest tallar och granar, som jag helst vill skicka till vedtraven, eftersom de tar en massa solljus från trädgården. Hitintills har vi blivit av med 2 utan att lyfta ett finger (kanske inte riktigt sant).

   

 

Det lutande syns bakom det liggande träden


En gran föll åt grannens till, den andra lutade sig åt en av de som orkade stå upp och fick sedan fällas för att inte utgöra någon fara. Tur att de missade grannens hus med ungefär 4 meter tillgodo - mest tur för grannen förstås. Han hade en motorsåg, vilket inte jag har (för tillfället, den gamla slets ut), så han sågade upp granarna, jag lastade dem på hans släp och han körde bort dem.  På detta lite vis blev jag av med 2 av de förhatliga träden helt gratis. När jag senast behövde anlita professionell hjälp att fälla träd, kostade det flera tusen kronor. Nu slapp jag undan med lite kroppsarbete.


Jag ser i tidningen, att det ska blåsa hårda vindar även idag. Jag ska heja på. I morgon ska jag köpa en ny motorsåg.



 
 
Karin

Karin

17 mars 2014 22:02

Får DU använda motorsåg?? Det får inte JAG!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

oldmolly

18 mars 2014 17:39

Jag frågade min svärfar för ca 10 år sedan, om jag fick låna hans motorsåg. "Fruntimmer kan inte köra motorsåg", sa han. Jag fick en motorsåg av min man i stället och svärfar han är död, jag lever. Så...

 
Åke

Åke

19 mars 2014 04:56

Kul att du varierar tid med foto och skogen ;) Nu förväntar jag mig att se en bild på nya motorsågen :) Väntar med spänning vilken färg det blev ;)

http://www.nacka144.se

oldmolly

19 mars 2014 08:16

Du, jag väntar jag också. Ännu har jag tyvärr inte hittat en bra såg, vad gäller kvalitet, styrka och pris. Men nu tror jag nog att det blir en Stihl 192 C-E, om jag hittar en sån. Men så fort jag har den i min hand, ska jag sätta in bildbevis, jag lovar.

 
Skånepågen

Skånepågen

19 mars 2014 09:45

Mäktig bild den första.
Här har det också blåst av bara h..te.
Men det är ändå vår, vilket mottages med tacksamhet.

http://aake.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

20 mars 2014 09:14

Vackert med ett stormigt hav och riktigt bra med tur att ingen skadade sig av fallande träd. Jag tycker att du gör rätt i att köpa en motorsåg :)

Kram

http://carri.bloggagratis.se

 
Chris

Chris

21 mars 2014 04:33

Åhhh så härlgt med lite vårbilder. HOppas vi kan få tillbaka vårkänslan här idag. Det ska bli 12 grader varmt och då kanske snön som föll i veckan smälter bort

http://lifeonsecondfloor.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards