oldmolly

Alla inlägg den 11 april 2014

Av oldmolly - 11 april 2014 07:50

När man bor på Gotland, så heter det "att åka till fastlandet", när man lämnar ön. När mina barn var små, sa de: "Mamma, när ska vi åka till Sverige?" Det är lite så det känns - man lämnar sitt hemland och åker till ett annat land. Alltså: Jag har varit på fastlandet. Det är anledningen till att jag varit så frånvarande från bloggen. Skulle egentligen på en liten tillställning för sjukvådare, som jobbar på de stora motionsloppen av typen Stockholm Marathon. Samtidigt passade jag på att hälsa på barn och barnbarn. 


En av döttrana gillar att åka cross. Även hennes man och delar av barnaskaran åker. En tuff sport, inget för den som är rädd att smutsa ner sig.

    

Svårt att se om detta är en tjej eller kille? Kolla hårtofsen, som hänger ut under hjälmen.


 

Här är det lillgrabben som kör.


Dottern har länge tjatat på mig, att jag också ska testa (hon tänker inte på att jag börjar närma mig rullatorålder), så till slut fick jag ge mig. Jag började med den större av ungarnas cross. Först lite instruktioner av svärsonen.

 


 

Den här var i minsta laget, men man måste ju börja med något. Och det gick ju bra, så då tog jag tjuren vid hornen (just så kändes det) och klädde på mig kläderna...

 

... och körde ett litet varv.


 

Dottern säger att man får räkna med att köra i kull. Det gjorde jag också.






Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards