oldmolly

Direktlänk till inlägg 13 april 2014

Uttjänta båtar

Av oldmolly - 13 april 2014 07:25

 

Överallt runt kusterna ser man gamla båtar som ingen längre bryr sig om. En del skulle säkert, med en rymlig pengapung, gå att rusta upp. Men många är helt förstörda och ingen vill kännas vid dem, än mindre ta bort dem.

   

Tänk om dessa båtar kunde berätta för oss vad de varit med om.

   

Här på Gotland, låter man gamla träbåtar, som ligger övergivna, långsamt tas tillbaka av naturen Tills de återgått till sina beståndsdelar. Av jord är du kommen...




 
 
Åke

Åke

13 april 2014 08:26

Ja tänk om de kunde berätta... Dom två första ser ut att ha varit fiskebåtar... Tänk vad de guppat upp och ned bland vågor... Både skratt och skällsord har nog låtit :) Jag lyssnade på en riksdagsdebatt för ca månad sen, låg hemma och slogs med en förkylning du vet när man ser alla tv program, där stod då Roland Utbult och försvarade sin fiskarsläkt... Jag tyckte han hade så bra ord för hur en fiskare lever så jag tog och skrev ett par rader till honom via Facebook... Jag fick ett fint svar tillbaka :) Men du!!! Vilka bilder :) Du har verkligen lyckats göra båtarna vackra i mina ögon :)

http://www.nacka144.se

 
marianne

marianne

13 april 2014 14:32

Fina bilder,på de gamla båtarna.Älskar oxå o fotografera,gamla uttjänta båtar,när vi är på gotland,tycker de är så fina.

Ha det gott.
Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards