oldmolly

Alla inlägg under maj 2014

Av oldmolly - 1 maj 2014 09:08


Nu har jag en sprillans ny PC och en spillrans ny Internetuppkoppling.                         

Har införskaffat en Asus Notbook för de saker jag behöver Internetkontakt för att sköta. Nuförtiden behöver man ju Internet till en hel massa saker.


Det var annat det för 20 år sedan, då visste man föga hur stort det skulle bli. Hur tar man reda på en adress eller ett telefonnummer utan en dator eller en Iphone? Här om dagen fick jag ringa 118 800, det kändes helt fel.


Min nya PC är liten och nätt, lätt att ta med sig och skriva på. Den har touch-skärm och den passar mig perfekt. Den gamla börjar att halta lite, jag kan t ex inte uppdatera mitt virusskydd på den. Då och då startar den på fel sätt och jag får börjar om igen. Den är från 2008 och börjar hel enkelt att få vissa ålderskrämpor. Men jag tänkte ha den kvar till att skriva på och till mina bilder och Photoshop. Jo, jag vet att jag kan få det till min nya också, men det känns bra att ha det liggande där på den gamla, där ingen annan kommer åt det. Jag vill inte, att det ska komma in några konstigheter där.


Nu gäller det bara att lära sig den nya. Jag avskyr att läsa bruksanvisningar, jag använder mig hellre av ”trial and error”. Förmodligen dumt, men sån är jag. Precis som ett barn, de lär sig också genom att göra. Här ser ni ett av mina barnbarn spela på pappas Iphone.

 

Inga svårigheter här


I dag är det dator-väder: Moln, en och annan solglimt, blåst, regn, jag till och med några förvildade snöflingor har jag sett. På fastlandet, i mina gamla trakter lär det snöa. Tvi!


Förresten, nu då jag tittar ut genom fönstret – Banne mig, det snöar stundtals här också, mellan regndropparna.

Aprilväder? Nä, det är ju maj nu. Nåväl, det går väl över. Och nu kom solen! Säga vad man vill, men tråkigt och likformigt är det inte. Bra med vatten i alla fall, för det började bli hemskt torrt i marke

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards