oldmolly

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av oldmolly - 3 juli 2014 10:38

Det gäller att passa på, när det är lite halvtråkigt väder, om man inte vill trängas med turisterna här på Gotland. I alla fall på de mest populära ställena. Ska man t ex med färjan från Gotland till Fårö, kan man i värsta fall få vänta upp till 2 timmar i en solgassig bilkö. Roligare saker kan jag tänka mig.


Vi åkte till Ryssnäs. Ryssnäs är en udde, som sträcker sig ut från Fårös sydöstra ände. Jag har hört att det ska finns ett fikonträd där, eller kanske mera som en buske. Ingen vet hur det kommit dit och ingen begriper hur det kan överleva där.


 
 Inget fikon här...


 
eller här...


 
Inte här heller, men väl ett fantastiskt ljus - som det berömda på Skagen


 

Men här var ett fint lambgift med stengärsgård runt. Hunden passade på att anektera det


 
Här ser ni lilla gubben, som har lite svårt att gå i min takt på den steniga stranden med sin MSA - fast det erkänner han inte gärna. Till Anneli, som jag gärna vill ha kontakt med  igen - se inlägg och svar i november 2013 "Atypisk parkinsonism".


Tyvärr hittade jag aldrig något fikonträd, eller buske. Nåväl det var fint där i alla fall.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards