oldmolly

Alla inlägg den 25 september 2014

Av oldmolly - 25 september 2014 08:56

 
  

En äsping. Jämför storleken med spetsen av min sko.


På min dagliga morgonpromenad finns ett ställe, där flera huggormar har mött sitt öde. De ligger där platta på asfalten överkörda av en bil. Jag har aldrig sett dem just här i levande livet, bara döda och platta. Denna var en liten bebis. Nästan så jag tyckte den var söt.


 


Lite tidigare på dagen fann jag den här lilla gynnaren, en stor luden larv. Här på Gotland kallas en sån för "pussilure".


 

Framåt kvällningen, när jag tog en sista liten tur med hunden, hoppade den, hunden alltså, plötslig till. Som tur är, har jag en liten ficklampa i mobilen, så jag kunde se vad det var - en igelkott. Det är faktiskt den första jag ser på egen tomt. Igelkotten är numera snudd på utrotningshotat, så vi avlägsnade oss respektfullt. Jag ställde ut lite senor och fett, som jag rensat bort från fläskfilén vi åt till kvällen och dagen efter var det borta. Hoppas att det kom kotten till godo. Vatten finns ju i dammen, så den borde trivas här, bortsett från att det finns en busig hund innanför staketet här.


 


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards