oldmolly

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Nordic Etreme Running

Av oldmolly - 4 november 2014 10:26

Låt mig visa lite från loppet i lördags innan det blir inaktuellt.


Vädret var grått och disigt, några regnstänk bidrog till att det kändes lite kymigt. Banan var 10 kilomter lera och backar Ganska jobbig alltså - precis som det ska vara. Sammanlagd var det ca. 200 löpare, som ställde upp.


Här står stora klassen klara för start. Dottern syns till höger bakom killen i vit tröja. Hon i lila tröja och kortbyxor är Petra Kindlund, som vann damklassen.



Även gänget från "Mot alla odds" tog sig runt.

 

 


Här kommer damsegraren

 


Här är en av de ledande herrarna. Kolla ansiktsuttrycket!

 



Gratis lerinpackning ingick i anmälningsavgiften...

 

 

... vilket alla verkade uppskatta.



Dottern då?

Jo, hon tog sig runt. Men med ett skadat knä blev tiden (ca.1:20) sämre än hon hoppats.

 



Men desto gladare var sjukvårdarna, som i övrigt inte hade så mycket att göra.

 



Vi damsög badkaret i stället för att spola ur det.

 




 
 
Ingrid

Ingrid

4 november 2014 14:12

Det kan man verkligen kalla för extrem löpning. Vilken gegga!!
Duktigt av dottern att fullfölja trots sin skada.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Åke

Åke

5 november 2014 07:47

Starkt kämpat av alla deltagare 👏 ... men sprang inte fotografen då?

http://www.nacka144.se

oldmolly

7 november 2014 18:03

Fotografen har sprungit färdigt - för gott- pga utslitna knän. Sorgligt. Men jag är bra på en massa annat ;-)

 
Ingen bild

Äldsta dottern Moa

5 november 2014 21:53

Snygg stil jag har när jag ska ta mig upp för backen med mitt lindade knä *skrattar* Näe, tiden blev inte alls vad jag ville, men ändå vad jag räknat med. Jag var ju medveten om att mitt knä, det ena eller det andra skulle krångla. Jag hade så jäkla ont redan efter ca 2 km! Det kändes som om det satt en kniv rätt in i knät. Att jag gick i mål berodde på ren envishet, jag hade bestämt mig! Kan tillägga att det var en grymt tuff bana och att de som tror att Gotland är "platt" kan tänka om! Sitter redan och googlar på nya lopp och utmaningar och nästa år står jag åter i starten av Nordic Extreme Runnig! Enda vägen är framåt! ;-)

 
Ingen bild

Äldsta dottern Moa

5 november 2014 21:54

Passar även på att rätta ett stavfel i din rubrik ;-) Puss!

oldmolly

7 november 2014 18:01

J… perfektionist

 
Åke

Åke

8 november 2014 10:10

Moa: Jag visade upp bloggen med bilderna till på jobbet. De insåg att banan måste varit tuff. Det synns att det är väl kuperat och hur känns det att sätta ned foten i ett djupt/lerigt vattenhål? Stark insatts ditt knä och du :)

http://nacka144.se

oldmolly

9 november 2014 18:05

Åke: Vad kul att bilderna fångade din uppmärksamhet :) Det var en väldigt tufft terräng! Lera "is my thing" ju lerigare, desto roligare! Testa vettja! Detta var bara ett delmål i mitt behov av utmaningar. Googla på "tough viking official video" på youtube så ser du mitt nästa mål och kanske förstår min kära mors oro för mig. Och om du googlar på envis så får du upp en bild på mig ;) Vi ses i starten av Nodic Extreme Running 2015! Jag utmanar dig! Cyberkram /Moa

 
Åke

Åke

8 november 2014 10:12

Hästraserna du frågar om är jag inte man nog att svara på ;) Hästkrafter ligger mig varmare om hjärtat :)

http://nacka144.se

oldmolly

9 november 2014 13:56

Kanske inte kvinna nog. Det är ju flest kvinnor som rider.

 
marianne

marianne

9 november 2014 14:09

Inte bara lerigt,ser kallt ut oxå.Strongt av de med rullstol o ta sej runt.

Ha en fin dag.
Kram Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

 
Rantamor

Rantamor

9 november 2014 14:10

Oj det där såg jobbigt ut vill jag lova, så mycket lera att springa i men lera ska ju vara bra för en föryngring....

Tjingelingen från Rantamor.

http://rantamor.blogspot.se

 
Åke

Åke

5 december 2014 22:12

Hälsa nu Moa att jag har funderat på den här utmaningen... Men vet aldrig. Jag kan inte släppa det ;)

http://www.nacka144.se

oldmolly

7 december 2014 09:18

Det ska jag göra. Hon har faktiskt frågat om du hört av dig efter att hon skrivit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards