oldmolly

Alla inlägg den 17 december 2014

Av oldmolly - 17 december 2014 18:11

 

Har man hund, så måste man stå ut med att det blir mera skitigt. Hunden släpar in grus, när den kommer utifrån och den fäller då och då. Själv släpar man in ett och annat också, fast man är ganska duktigt på att ta av sig, när man kommer in utifrån. Jag hatar när det knastrar under tofflorna, när man går runt inne, så därför måste jag dammsuga eller sopa golvet minst én gång om dagen. Ibland blir det smutsigt strax efter att man städat, vilket leder till irritation.


Nu har jag varit snäll mot mig själv (man ska vara det så länge man har sig). Jag har köpt en robotdammsugare. Nu kan jag starta den och sen gå ut med hunden nån timme, när jag kommer hem är det rent. Eller jag kan gå och lägga mig och läsa tidningen eller något annan egennyttigt. Dammsugaren har sina begränsningar och kan inte ersätta den gamla trotjänaren, men väl komplettera den. Eftersom vi har en stor hall som övergår i köket utan tröskel emellan, så uppfyller den mina förväntningar gott och väl. Nu behöver jag inte börja sopa eller dammsuga, det första jag gör, när jag vaknar upp på morgonen. Min lilla piga sköter detta.

 


Av oldmolly - 17 december 2014 18:11

 

Har man hund, så måste man stå ut med att det blir mera skitigt. Hunden släpar in grus, när den kommer utifrån och den fäller då och då. Själv släpar man in ett och annat också, fast man är ganska duktigt på att ta av sig, när man kommer in utifrån. Jag hatar när det knastrar under tofflorna, när man går runt inne, så därför måste jag dammsuga eller sopa golvet minst én gång om dagen. Ibland blir det smutsigt strax efter att man städat, vilket leder till irritation.


Nu har jag varit snäll mot mig själv (man ska vara det så länge man har sig). Jag har köpt en robotdammsugare. Nu kan jag starta den och sen gå ut med hunden nån timme, när jag kommer hem är det rent. Eller jag kan gå och lägga mig och läsa tidningen eller något annan egennyttigt. Dammsugaren har sina begränsningar och kan inte ersätta den gamla trotjänaren, men väl komplettera den. Eftersom vi har en stor hall som övergår i köket utan tröskel emellan, så uppfyller den mina förväntningar gott och väl. Nu behöver jag inte börja sopa eller dammsuga, det första jag gör, när jag vaknar upp på morgonen. Min lilla piga sköter detta.

 


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards