oldmolly

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Kallt!

Av oldmolly - 29 december 2014 08:24

Så kom den då – snön. Den som så många efterfrågade.


 

Var det verkligen så u-n-d-e-r-b-a-r-t? Jag tycker inte det. Det måste skottas bort. Det fyller mina skor med snö och jag måste ha stövlar i stället. Stövlarna måste putsas och tar längre tid att sätta på sig. Bilfönstren måste skrapas och jag måste köra försiktigt, vilket gör att jag måste köra hemifrån tidigare för att hinna till jobbet i vanlig tid.
  

Det är kallt att gå ut, jag måste klä på mig mer kläder. Det tar tid. Jag fryser inomhus också. Det drar mer energi att värme huset, det kostar det med.



    

Vattnet fryser i sjöarna och i viken. Alltid är det någon som kommer att gå ut och braka igenom.
  

Vad var det för bra med det här?


/Surkärringen

 
 
Skånepågen

Skånepågen

29 december 2014 10:11

Vill önska god fortsättning och GOTT NYTT ÅR.

http://aake.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

29 december 2014 10:48

Jag har också svårt att se charmen med den här kylan och snön. Det enda positiva jag kan komma på är att det är vackert att sitta inne och titta på. Åtminstone så här i början, sen blir det också trist.
Fast vi kan nog sluta gräma oss för i morgon ska det bli milt och all snö kommer att försvinna och övergå i slaska och slabb. ;)
Ha ett gott slut på det här gamla året!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Åke

Åke

30 december 2014 16:56

Nu ställer du dig i fönstret: Det blir ljusare, hunden blir inte lika smutsig, du skottar snö och får stark rygg och muskler i armarna dvs. motion. Du kan åka spark, skridskor, skidor, och göra snögubbar med barnbarnen... Det finns hur mycket som helst som är bra med vintern. Jobba!!! Hade inte du slutat jobba ;)

http://www.nacka144.se

oldmolly

30 december 2014 22:19

Jo, jag hade ju det. Men sen blev min man sjuk och det är så skönt att komma hemifrån ibland då.

 
Åke

Åke

5 januari 2015 17:46

Då förstår jag!

http://www.nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards