oldmolly

Alla inlägg under december 2014

Av oldmolly - 8 december 2014 17:27

 


Denna höst har vattenlinjen runt ön blivit extremt låg. I Hideviken, där jag och hunden promenerar nästan varje dag, är vattnet så lågt att man ser stenar, som förut låg under vattnet…


 

 och man kan gå på havsbotten, där man i somras badade.

 


Förut, i höst, hade gotlandsmedia ett skrämselinslag, som gick ut på att alla som bodde nära vattnet, skulle oroa sig, eftersom vattnet på sikt skulle komma att stiga och översvämma de havsnära husen. Veckan innan pratade man mycket om bristen på vatten på Gotland.


Först undrar jag hur dessa farhågor harmonierar? Sen undrar jag hur mycket man egentligen ska ta åt sig av all skrämselpropaganda.


   

 Och sist undrar jag: Vart tog havet vägen?

Av oldmolly - 7 december 2014 09:21

... även i den mörkaste stunden .


 

Det tänker jag ofta på.


Inget är så ont, att det inte har något gott med sig. Det låter som en floskel, men faktiskt, om man tänker efter riktigt ordentligt, så kan man nog  hitta något positivt med nästan allt. Visserligen måste man ibland skuiva till det lite, men det går att hitta ljuspunkter i den jobbigaste situationen om man tar i. Om inte annat - använd galghumorn, den är min främsta vän.

Av oldmolly - 2 december 2014 07:18


Vem sa att storleken har betydelse?


 


Man kan vara stor i själen, fast man är liten till växten.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards