oldmolly

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Varför gör de på detta viset???

Av oldmolly - 3 januari 2011 19:05

  Vad är det för fel på underklädesfabrikanterna egentligen?

   

Jag fick två par fina trosor av maken i julklapp, trosor av den där sorten som kostar 3-siffrigt. Jätteglad var jag – tills jag skulle sätta på mig dem. Maken hade mycket riktigt köpt storlek 38. Jag avskyr, när kläderna sitter för trångt och skaver - får myrkryp i hela kroppen. Så storlek 38 passar mig utmärkt bra, tycker jag.

   

Med de fina, nya underkläderna såg jag ut som en rullskinka. Ni vet, en sån där skinka, som har snöre flera varv runt sig.

  

När jag la upp trosorna ovanpå ett par av mina vanliga byxor i strolek 38, som sitter skönt och som jag trivs i, så fattades det 10 centimeter i sidan gentemot byxorna. Vilket alltså innebär 20 centimeter, eftersom byxan ju ligger dubbel i midjan (se bilden).


Jag skulle vilja se den rumpa som passar i en storlek 38 av denna sort. Den borde väl vara lagom åt mitt 5-åriga barnbarn. Jag fick sedan maken att byta trosorna till en storlek 44. De sitter något trångt! Men jag ville inte be honom byta en gång till.


Vad är tanken med att göra storleken på underkläder så mycket mindre än övriga kläder? Hade fabrikanten tänkt sig att jag skulle trivas i kläder, som skär in i mitt arma kött? Finns det någon som tycker, att det är snyggt att se hur skinnet väller ut över resåren i troskanten? Inte ens de snyggaste kläderna görs ju rättvisa, om man har fel storlek i underkläder under.

   

Och sist men inte minst: Är jag verkligen en storlek 46 eller XXL? Någon?


 
 
Sinna

Sinna

3 januari 2011 20:27

Jag tror att de samarbetar med något bantingsbolag, typ några som säljer mirakelbantningsmedel...och så får dom provison på allt meldel dom säljer (säkert extra mycket så här efter jul)

Jag tycker att du helt klart ser ut som en 36/38, så det ÄR trosorna det är fel på!!!!!
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
junitjej

junitjej

4 januari 2011 08:47

Du är absolut inte någon storlek XXL!!!! Det är fel på underklädestillverkaren!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards