oldmolly

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Spik i foten

Av oldmolly - 4 oktober 2011 16:16


Tog en tur i skogen här på förmiddagen, med svampambitioner. Det finns ju så välsignad mycket svamp just nu.


Efter att ha stått/gått med rumpan i vädret nån timme, tycke jag att det fick räcka för den här gången och vände näsan hemåt. För att se något nytt tog jag en ny väg och stötte på ett djupt krondike. Jag vågade inte hoppa, eftersom det var både brett och hade branta kanter. Till min glädje upptäckte jag en smal bräda utlagd lämpligt över djupa avgrunden. Jag satte prövande foten på den, den verkade lite ranglig, så med ett jätteskutt satsade jag på att nå andra ändan av brädan. Med ett perfekt svanhopp landade jag exakt på brädans andra ända.


Så långt allting gott och väl. Dessvärre missade jag att det satt en lång spik just där jag dunkade i foten. Känslan, när spiken trängde in i framfoten, var inget vidare; men ännu värre var det när jag skulle dra bort foten igen. Jag hade ju inget val, bara att ta i och lyfta upp foten. Sen svor jag några fula ord, inget för barnaöron. Tänkte först ta av skon och titta efter; men sen insåg jag att det nog bara skulle förvärra smärta att veta hur det såg ut, så jag knallade hem med haltande steg.


Väl hemma inspekterades och tvättades skadan. Inget stort sår så klart, ett spikhål tar inte så stor plats. Kollade mitt stelkrampskydd, det ska vara u.a Nu, några timmar efter, är foten jätteöm och det känns bäst att inte gå på den, så då kunde jag ju lika gärna sätta mig vid datorn.


Jag hoppas att ingen lagt ut brädan och spiken med avsikt, jag vill inte att mänskligheten ska vara så jävlig.


I nästa tanke så kommer jag att tänka på Hasse och Tages 88öres revy: ”En spik i foten”, där Hasse jämför med franska revolutionen, där de högg huvudet av folk – tjoffs, tjoffs - som limpskivor.  Titta på youtube:  http://www.youtube.com/watch?v=Sx58z5V6FsY

Så jag ska nog inte komma å prata om en spik i foten ;-)


   Här är såret rengjord - inte mycket att snacka om kan tyckas


 
 
skånepågen

skånepågen

4 oktober 2011 20:30

Jo, men det gjorde nog ont ändå, skulle jag tro.

http://aake.bloggagratis.se

oldmolly

5 oktober 2011 21:58

Mycket bättre i foten idag, men tack för empatin :-)

 
Eva Robild

Eva Robild

5 oktober 2011 07:45

Kul att du hittade min blogg. Jag har aldrig provat att övervintra fisk inomhus, eftersom det gått ute i många år (men inte de två senaste vintrarna tyvärr). Kolla här http://www.dammastaren.se om du kan få hjälp.
Eva

http://medfingrarnaijorden.blogspot.com

oldmolly

5 oktober 2011 21:57

Nä hittar inget om inomhusövervintring (oj, vilket långt ord) och det handlar bara om koi där.
Nåväl, då får jag väl bli testpilot. Har tappat upp ett mindre akvarium och en tunna i garaget. Nu får vattnet stå ett tag, sen får väder och dagsformen (min) avgöra, när jag tar in dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards